
Belgian Advertising School (BAS)
Postgraduaat verbonden aan de opleiding Communicatie
Become part of the communication industry of tomorrow
- Jij hebt een bachelor- of masterdiploma.
- Je wil je verdiepen in de reclamewereld.
- In dit postgraduaat leer je alles over consumentengedrag en branding.
- En over contentcreatie, marketing en projectmanagement.
- Je ontdekt hoe je inzicht krijgt in de doelgroep.
- Je leert hoe je een communicatieplan opstelt en creatieve content maakt.
- Je rekent op persoonlijke coaching en begeleiding.
- Je krijgt gastcolleges en workshops van professionals uit het werkveld.
- Je begint met pitchweken: elke week een opdracht voor echte klanten.
- Je loopt vijf maanden stage bij een bureau of organisatie.
- Afsluiten doe je door een eigen pop-upreclamebureau op te richten.
- Dit is een éénjarige voltijdse opleiding.
- Afgestudeerd? Word bijvoorbeeld project manager, grafisch ontwerper of strateeg.
- 92 procent van onze studenten vindt werk in de communicatie-industrie.



Troeven

Expand your network
BAS is een toegangsticket tot de communicatie en reclame-wereld. 25 gastsprekers (het kruim van de Belgische communicatie-industrie) geven les, 15 van de meest invloedrijke bureau’s zetten hun deuren open en je werkt op 6 échte pitches voor 6 échte klanten. Netwerken geblazen!

Become ‘real world ready’
10 lesweken, gevolgd door 5 maanden stage bij een topbureau, een internationaal bootcamp én een eigen pop-up agency. Bij BAS leer je door te doen. Je ontwikkelt je skills en wordt klaargestoomd voor een job in de communicatie- en reclamesector.

Win awards
Don’t donate your sperm, adopt our talent. Met deze straffe campagne zetten de studenten van The Belgian Advertising School de reclame-sector op zijn kop. Ze sleepten samen met productiehuis Denzzo en reclame-bureau Dallas Antwerp de award voor ‘Self Promo Of The Year’ in de wacht op de Merit Awards. En zelfs Ads of The World pikte de campagne op.
Programma
- Opbouw
- Doelpubliek
- Vakken
- In de praktijk
- Persoonlijke begeleiding
- Go international
- Inschrijvingsgeld
Opbouw
- Pitchweeks | Tijdens de eerste 10 weken leer je alles over consumentengedrag, merkstrategie & branding, nieuwe media en contentcreatie. Je krijgt les van professionals uit het werkveld en pitcht voor klanten als Alpro, Coca-Cola, MediaMarkt, Telenet en Delhaize.
- Internship | Je loopt 5 maanden stage bij topbureau’s als Wunderman Thompson, TBWA, Kunstmaan en Boondoggle. Tijdens deze stage krijg je de kans om je skills te verscherpen en jouw spot te claimen binnen de communicatie-industrie.
- Pop-up Agency | Je start je eigen pop-up bureau op. Ter voorbereiding volg je een internationaal bootcamp. Daarna run je 6 weken lang samen met het BAS-team je eigen ‘agency’. Je werkt op échte opdrachten voor échte klanten met échte budgetten.
- Pitchweeks | Tijdens de eerste 10 weken leer je alles over consumentengedrag, merkstrategie & branding, nieuwe media en contentcreatie. Je krijgt les van professionals uit het werkveld en pitcht voor klanten als Alpro, Coca-Cola, MediaMarkt, Telenet en Delhaize.
Doelpubliek
Voor bachelors en masters met veel ambitie om het te maken in de communicatie- en reclamesector. Voorkennis is geen noodzaak. Potentieel, durf én goesting wel.
Bemachtig jouw plek!
BAS gaat elk jaar op zoek naar 25 talenten. Om jouw plek in de crew te bemachtigen, moet je geselecteerd worden door de coaches en boardmembers van BAS. Wil je meer weten over onze selectieprocedure? Laat dan jouw gegevens achter op www.belgianadschool.be. No strings attached.Vakken
Hieronder vind je een overzicht van de vakken (onder voorbehoud van wijzigingen), met per vak het aantal studiepunten per fase. Studiepunten drukken uit hoeveel uren je gemiddeld nodig hebt om de leerstof te verwerken (incl. lessen). Reken voor 1 studiepunt ongeveer 25 à 30 uren.
- De belangrijkste vakken hebben we toegelicht in een blauwe tooltip.
- Wil je van élk vak de gedetailleerde inhoud kennen? Check dan de programmagids.
Fase 1 Pitch weeks About the industry i 3 About humans i 3 About branding i 3 About strategy i 3 About creativity i 3 Fase 1 About project management i 3 Agency deep dive Stage i 30 POP UP AGENCY Eindproject i 12 Fase 1 Pitch weeks About the industry i 3 About humans i 3 About branding i 3 About strategy i 3 About creativity i 3 About project management i 3 Agency deep dive Stage i 30 POP UP AGENCY Eindproject i 12 Lesrooster
Bekijk een voorbeeldrooster voor fase 1.
In de praktijk
Jij beslist welke stage het beste bij je past! Doe 5 maanden voltijdse ervaring op tijdens je stage. In binnen- of buitenland. Jij kiest zelf. Kijk in onze rijke stagedatabank, ga voor je droombedrijf of bureau en get to work. Leren was nog nooit zo boeiend.
Persoonlijke begeleiding
Persoonlijke coaching is essentieel. Daar geloven we sterk in. Daarom is het contact met de coaches van BAS direct, laagdrempelig en persoonlijk.
BAS telt 5 coaches. Koen, Flup, Jorn, Billie en Bart. Elk van hen staat met één voet in BAS en met de andere in de communicatie-sector. Ze staan 24/7 voor je klaar en hebben de ambitie om je op de best mogelijke manier klaar te stomen voor de reclame-wereld.Go international
Bij BAS is de wereld onze speeltuin. Ter voorbereiding van het pop-up agency slaan we onze vleugels uit en vliegen we één week naar Londen, Stockholm, Berlijn of zelfs Amsterdam. Jullie kiezen de bestemming!
Interesse in een stage in het buitenland? Ook dat kan! Draai mee in een reclame-bureau over de grens. En verscherp jouw internationale skills. Let’s go.Inschrijvingsgeld
Het inschrijvingsgeld voor het postgraduaat Belgian Advertising School bedraagt € 2990.
Na je studie
- De job van je leven
De job van je leven
- Strategic Planner
- Designer
- Social Content Creator
- Art Director
- Copywriter
- Account Executive
- Communicatiemanager
- Projectmanager
- Mediaplanner